سلامتی و درمانی

فواید شیر الاغ برای سلامتی بدن انسان

فواید شیر الاغ ، خواص درمانی شیر الاغ

شیر الاغ یکی از مغذی ترین و بهترین شیر ها در جهان است که خوردن اون برای انسان ها نه تنها ضرری نداره بلکه بسیار هم مفید هست و کلی خواص درمانی داره، امروزه از شیر خر برای مصارف خوراکی و درمانی و همچنین ساخت لوازم آرایشی استفاده میشه، در این پست قصد داریم فواید شیر الاغ برای سلامتی بدن انسان رو بررسی کنیم با ما همراه باشید

معرفی شیر الاغ

شیر الاغ خواص ضد باکتریایی بسیار بالایی داره و خاصیت ضد باکتریایی اون حدودا 200 برابر شیر گاو و گوسفند است. توی کشورهای اروپایی و امریکایی مصرف این شیر بسیار رایج هست و جز گران بهاترین و گران قیمت ترین شیر هاست به دلیل که شیر الاغ بسیار محدود و کم یاب هست. این شیر سرشار از کلسیم و امگا 3 هست که برای عروق و قلب بدن انسان ها بسیار مفید بوده و می تواند باعث کاهش وزن در انسان ها شود.

افراد ثروتمند جهان وان های خود را با شیر خر پر میکنند و با آن حمام میکنند چرا که برای جوان سازی پوست و زیبا سازی پوست بسیار موثر است و باعث از بین بردن لک های پوستی و روشن شدن پوست میشود.

فواید شیر الاغ برای سلامتی بدن انسان

با فواید شیر الاغ بیشتر آشنا شوید:

همان طور که بیان شد شیر خر فواید درمانی بسیار زیادی دارد، تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه از این شیر باعث افزایش انرژی در بردن و نشاط بیشتر میشود و یکی از نزدیک ترین شیر حیوانات به شیر انسان است. در ادامه با خواص شیر الاغ بیشتر آشنا خواهید شد.

با شیر الاغ خون دماغ را درمان کنید

استفاده از این شیر برای درمان بیماری های بسیار از زمان های قدیم رایج بوده است، در کتب های طب سنتی نیز اشاره زیادی به آن شده است، برای درمان خون دماغ بسیار موثر است بدین صورت که دو قطره از شیر خر را به داخل حفره بینی بچکانید تا دیگه خون دماغ نشید، به همین سادگی میشه خون دماغ شدن رو درمان کرد.

با شیر خر دندان درد را تسکین دهید

بله شیر الاغ میتونه درد دندان رو بشدت تسکین بده، اگر دندان شما درد میکنه ما به شما استفاده از این شیر رو پیشنهاد میکنیم، کافیه مقداری از شیر خر رو قرقره کنید تا هم درد دندون هاتون از بین بره و هم از خونریزی لثه ها جلوگیری بکنه

درمان کامل بی خوابی با شیر الاغ

دو سه قطره از شیر خر رو به حفره بینی بچکانید تا خوابی آرام و رمانتیکی رو تجربه بکنید، استفاده از شیر الاغ میتونه کیفیت خواب رو افزایش بده.

شیر الاغ میتونه مسمومیت و اسهال رو درمان بکنه

در طب سنتی هم به این مورد اشاره شده که استفاده و نوشیدن شیر الاغ میتونه مسمومیت و اسهال رو از بین ببره، بیشتر پزشکان در اروپا برای افرادی که مسمومیت دارویی دارند شیر الاغ رو توصیه می کنند.

فواید استفاده شیر الاغ برای درمان سوزش چشم و برق زدگی

شیر الاغ خاصیت استریل کردن و تمیز کردن چشم ها رو داره و میتونه سوزن چشم ها و برق زدگی چشم رو از بین ببره، کافیه دو سه قطره از شیر الاغ رو به داخل چشمان خود بچکانید تا تاثیرات اون رو ببیند، دیگه نیاز نیست دنبال قطره چشمی یا قطره استریل کننده چشم باشید.

جوان سازی و شفاف سازی پوست با شیر خر

شیر الاغ میتونه پوست رو شفاف بکنه و یک ضد لک و لایه بردار قوی هست، به همین دلیل امروزه از این شیر انواع لوازم آرایشی ساخته میشه که همگی از برند های معتبر جهان هستند. کافیه چند قطره از شیر الاغ رو روی پوست صورت خودتون بچکانید و با انگشتان دست ماساژ دهید تا جذب پوست میشه بعد از چند هفته می بینید که چقدر پوستتون جوان و روشن شده. البه ترکیب این شیر با عسل هم خیلی میتونه موثر باشه.

تقویت سیستم ایمنی بدن با شیر الاغ

این بسیار مغذی بوده و از انجایی که سازگاری کامل با بدن انسان داره و قدرت اون از شیر انسان ها بسیار بیشتر است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان ها میشه، اگر زود به زود مریض میشید و یا در طول سال زیاد سرما میخورید استفاده از این شیر میتونه بسیار موثر باشه

خواص درمانی شیر الاغ

سایر فواید و خواص درمانی:

  • درمان و تسکین تب و سر درد 
  • درمان کننده مشکلات کبدی
  • درمان کننده سرفه و مشکلات تنفسی
  • درمان کننده سرطان
  • مفید برای خانم های باردار و تقویت رشد جنین
  • درمان کننده یبوست و مشکلات گوارشی
  • درمان خارش و حساسیت پوستی
  • و…

معایب و مضررات مصرف شیر الاغ

درسته که شیر الاغ کلی مزایا و فواید داره اما میتونه معایب خودش رو هم داره، مثلا اینکه این شیر مزاجش سرده و افراد سرد مزاج توصیه نمیشه و حتی توضیه میکنند بعد از مصرف این شیر نخوابید و تا نیم ساعت بیدار بمونید.

یکی از معایبش هم گرانی و کم یاب بودن اون هست، از اونجایی که الاغها شیر خیلی کمی تولید می کنند به همین دلیل توی دنیا خیلی کمیاب و خیلی هم گرون هست، توی کشورهای اروپایی قیمتش تا 50 یورو هم میرسه که شاید به پول ایران 3 میلیون بشه

آیا شیر خر رو باید بجوشانیم؟

پاسخی مشخصی به این سوال وجود ندارد، و خیل جاها گفته شده جوشانده شود و خیلی جاها هم گفته شده بصورت خام استفاده شود، و بعضی از کارشناسان و متخصصان هم معتقد هستند که شیر خر نیازی به جوشاندن ندارد و بصورت خام مصرف شود. ولی برای اطمینان خاطر پیشنهاد میشه بمدت 15 دقیقه 72 درجه سانتی گراد بهش حرارت بدین تا عوامل پاتوژنی مثل لیستریا و سامونلای از بین برده، بعدش با خیال آسوده نوش جان کنید.

قیمت شیر الاغ ، خرید شیر الاغ

سایر محصولات تولید شده با شیر الاغ

با این شیر کلی محصولات دیگه تولید شده که مصرف خوراکی و درمانی دارد که میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنیر الاغ
  • کرم شیر الاغ

از کجا میشه شیر الاغ تهیه کرد؟

تهیه شیر الاغ کار آسانی نیست و هر جایی پیدا نمیشه، ولی نگران نباشید فروشگاه اینترنتی کیم کالا یکی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین ایران است که چندین سال است شیر الاغ اصل رو به مشتریان خود ارائه میدهد، این شیر ها در داخل ایران و در یک پرورشگاه الاغ تولید میشود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “فواید شیر الاغ برای سلامتی بدن انسان

  1. حسن رضایی گفت:

    سلام عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *