تکنولوژی

چگونه از گوشی موبایل به جای ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

آموزش ردیابی خودرو با گوشی موبایل هوشمند بدون داشتن دستگاه ردیاب خودرو

تکنولوژی گوشی های موبایل به جایی رسیده است که امروزه میشه توی هر حوزه ای روی کارایی گوشی های موبایل حساب باز کرد، مثلا یکی از کارایی های گوشی موبایل اینه که میشه به آسونی از اون به عنوان ردیاب ( جی پی اس ) استفاده کرد، اه دوست دارید از گوشی موبایل به جای ردیاب خودرو استفاده بکنید در این مقاله همراه ما باشید، تا سه گام ساده رو بهتون آموزش بدیم.

تکنولوژی گوشی های موبایل به جایی رسیده است که امروزه میشه توی هر حوزه ای روی کارایی گوشی های موبایل حساب باز کرد، مثلا یکی از کارایی های گوشی موبایل اینه که میشه به آسونی از اون به عنوان ردیاب ( جی پی اس ) استفاده کرد، اه دوست دارید از گوشی موبایل به جای ردیاب خودرو استفاده بکنید در این مقاله همراه ما باشید، تا سه گام ساده رو بهتون آموزش بدیم.

امروزه استفاده از ردیاب ها بسیار رایج شده، دلیلش هم کارایی این دستگاه ها هست، ردیاب ها قابلیت ها و امکانات بسیار زیادی دارن و میتونن از سرقت خودروی شما جلوگیری کننده، اما به دلیل گران بودن این دستگاه ها خیلی ها توان خرید و استفاده از ردیاب ها رو ندارن، اما نگران نباشید، شما میتونید گوشی خودتون رو به ردیاب تبدیل بکنید، درسته امکانات و قدرت دستگاه ردیاب خودرو رو نخواهد داشت یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری، دقیقا همینجاست دیگه… ولی خوب تا حدودی میتونه کار ساز باشه

جی پی اس خودرو چیه؟

جی پی اس ( GPS ) خودرو یه وسیله کوچیک هست که بصورت دائمی با ماهواره های موقعیت یاب جهانی که بهش GPS میگن متصل هست و لحظه به لحظه لوکیشن خودش رو به این ماهواره های ارسال میکنه و سرور های شرکت ارائه دهنده ردیاب هم اطلاعات رو از ماهواره ها دریافت میکنند و توی سیستم یا اپ موبایل به شما نشون میدن. و شما از این طریق هست که میتونید موقعیت ماشین خودتون رو ببیند و بصورت زنده اون رو ردیابی بکنید.

چطوری با گوشی موبایل ماشینمون رو ردیابی کنیم؟

البته نا گفته نماند که ردیاب های خودرو امکان اتصال انواع سنسور ها رو دارن و این قابلیت باعث شده علاوه بر ردیابی قابلیت های دیگه ای هم داشته باشن، که می تونیم به سنسور ها و پورت های زیر اشاره بکنیم

  • سنسور مخصوص روشن و خاموش کردن ماشین از راه دور
  • سنسور شتاب
  • سنسور لرزشی
  • قابلیت اتصال میکروفون
  • امکان اتصال دوربین
  • امکان اتصال دزدگیر های قدیمی به ردیاب
  • سنسور دما
  • سنسور حرکتی
  • و…

چرا باید گوشی موبایل رو به ردیاب تبدیل کنیم؟

اگه تا حالا خودروی شما یا اعضای خانواده رو به سرقت برده باشن ، میدونید که چقدر درد سنگینی هست، خیلی سخته یک روز از خواب بلند بشی و ببینی ماشینت نیست، پس چس شد شما که دزدگیر وصل کرده بودی؟ نه داداش من امروزه سارقان هم هوشمند شدن و خیلی ساده می تونند دزدگیر ماشین رو از کار بندازن. به نظرتون پس باید چیکار کنیم؟ چاره کار استفاده از جی پی اس خودرو هست که بهترین روش و مطمئن ترین روش جلوگیری از سرقت خودرو هست، گوشی های موبایل هم میتونه کار ساز باشه، گوشی های هوشمند امروزی قابلیت نصب اپلیکیشن های مختلف و امکان اتصال به اینترنت رو دارن به همین دلیل میشه ازشون کمک گرفت. با ما همراه باشید…

3 گام اصلی برای تبدیل کردن گوشی موبایل به ردیاب خودرو

نیاز به یک عدد گوشی هوشمند دارید

اول اینکه باید یه گوشی هوشمند داشته باشید که به کارتون نیاد چون قراره که این گوشی رو در قسمتی از خودرو مخفیش بکنید، تا همراه خودرو همه جا بره و شما بتونید با گوشی دوم خودتون اون رو ردیابی بکنید، گوشی هوشمندی که استفاده میکنید باید همه چیزش سالم باشه مثلا باطری قوی داشته باشه و زود باطری خالی نکنه، اگه گوشی خاموش بشه دیگه این روش کار نمیکنه، حتی میتونید بصورت مخفیانه سیم کشی بکنید و از فندکی ماشین یا برق به گوشی وصل بکنید تا همیشه شارژ داشته باشه، اینطوری دیگه نیازی هم به شارژ کردن در فواصل چند روزه نداره و اینکه یه سیم کارت داخلش باشه که به اینترنت وصل باشه… اگه 4G باشه که عالی میشه و از نظر سرعت اینترنت هم اذیت نمیکنه.

گوشی رو توی حالت سکوت ( سایلنت ) بذارید تا یه موقع زنگ نزنه و تابلو بازی در بیاره!

اپلیکیشن ردیاب خودرو را بر روی گوشی دوم خود نصب کنید

شما باید یه اپ مخصوص ردیابی روی گوشی دوم که دستتون هست نصب بکنید، اپ های زیادی در این زمینه وجود دارد که می تونیم به MapME – EverTrack – Hurdlr و TripLog اشاره کنیم، شیوه کار همه این اپ ها به یک شکل هست، ما استفاده از اپلیکیشن MapMe رو پیشنهاد میکنیم، این اپلیکشن رو می تونید از گوگل پلی برای گوشی های اندرویدی و از اپ استور برای گوشی های آیفون (IOS) دانلود و نصب کنید.

بعد اینکه اپ رو نصب کردین باید تمامی مراحل ثبت نام رو تکمیل بکنید، یادتون باشه که نام کاربری و رمز عبورتون رو یادداشت بکنید تا بعدا مشکلی نداشته باشید. بعد گوشی موبایل مخصوص ماشین رو داخل اپ سینک بکنید تا بهش وصل بشه.

ردیابی آنلاین خودرو با گوشی موبایل!

توی ردیابی کردن شیوه کار اپ های با هم دیگه فرق میکنه، بعضی از اپ ها میگن که باید یه اپ مخصوص هم روی گوشی داخل ماشین نصب بشه، بعضی ها هم میگن باید از سایت ردیابی کنید، اپلیکیشن MapMe یه سایت میده به شما که میتونید از طریق سایتش ردیابی رو انجام بدین، برای ورود به این سایت باید نام کاربری و رمز عبور ثبت نام شده در اپ رو وارد کنید و شروع به ردیابی آنلاین بکنید.

این اپ خیلی دقیق کار ردیابی رو برای شما انجام میده درسته به دقیقی و قدرت دستگاه ردیاب نیست ولی در نوع خودش بی نظیره و میتونه خیلی کاربردی و کارآمد باشه.

نحوه ردیابی گوشی موبایل، گوشی موبایل به جای ردیاب خودرو

معایب ردیابی خودرو با گوشی موبایل

این روش یک روش اصولی نیست، اما خوب یه روش ساده، کم هزینه و سریع هست که میشه انجامش داد، پیشنهاد میشه اگه ماشین برای خودتون هست و از نظر هزینه مشکلی نداره خرید ردیاب خودرو رو توی اولویت خودتون قرار بدین. اما اگه دنبال ردیاب بی سیم هستید، که هم بتونید مثل موبایل برای ردیابی ماشین ازش استفاده بکنید و هم برای ردیابی افراد، پیشنهاد میکنیم ردیاب آهنربایی تهیه کنید، که جزء بهترین مدل های ردیاب هستند. استفاده از گوشی موبایل معایب زیادی داره که در زیر به اونها اشاره میکنیم.

پیدا کردن گوشی توسط سارق

مسلما شما هم مثل خیلی از افراد دیگه توی قایم کردن گوشی داخل ماشین اول فکرتون به داشبورد یا زیر صندلی میره، جایی که سارق میتونه خیلی زود گوشی رو پیدا بکنه، توی این روش همیشه احتمال اینکه سارق گوشی رو پیدا بکنه بالاست، اما ردیاب خودرو اینطوری نیست چون که ردیاب خودرو رو سیم کش جایی مخفی میکنه که سارق نمیتونه پیداش بکنه

قطع اینترنت موبایل

اینترنت های موبایل قطع و وصلی زیاد دارن، بدترین اتفاق اینه که در زمان سرقت ماشین شما اینترنت قطع بشه و شما اون لحظه طلایی ردیابی رو از دست بدین. اما دستگاه های جی پی اس شخصی و ردیاب خودرو ابنطوری نیستن و آنت دهی بسیار بسیار بالایی دارن و حتی توی نقاط کور مثل تونل ها و پارکینگ ها هم آنتن دهی خواهند داشت.

خالی شدن باطری گوشی

زمانی که دیتای گوشی روشن هست مصرف باطری بالا میره و گوشی ها زود باطری خالی میکنند و اگه گوشی شما باطری قوی نداشته باشه بشدت شما رو اذیت میکنه، برای اینکه این مشکل رو نداشته باشید باید از فندکی خودرو برق مورد نیاز گوشی رو تامین بکنید. ردیاب ثابت خودرو چون به باطری دستگاه وصل میشن و برقشون رو از باطری تامین میکنند مشکلی نخواهد داشت، ردیاب آهنربایی خودرو هم چون شارژی هستن و باطری بسیار قوی دارن میتونند حتی تا 6 ماه هم شارژ داشته باشن ، پس خیلی فرق میکنند با گوشی موبایل.

استفاده از گوشی موبایل هوشمند به جای ردیاب خودرو توصیه میشه؟

این روش یه روش خیلی ساده و کم هزینه هست و تنها به یه گوشی اضافه و یه اپ داره که چیز خاصی نیست و دردسر خاصی نداره، ولی خوب اولا قدرت کافی رو نداره دوما نمیشه انتظار قابلیت و امکانات خاصی رو ازش داشت سوما دوام و کیفیت دستگاه ردیاب رو نخواهد داشت، ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما یه جی پی اس آهنربایی یا GPS خودرو تهیه بکنید و از امکانات اون لذت ببرید. برای خرید انواع مدل های ردیاب می توانید با شماره های 09120750932 – 09120132883 تماس بگیرید. همچنین لیست ردیاب های موجود در فروشگاه کیم کالا را می تونید در زیر مشاهده بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *