زیبایی و آرایشی

بهترین روش های جلوگیری از ریزش مو

چطوری از ریزش مو جلوگیری کنیم

مو یکی از مهمترین فاکتور های زیبایی در چهره فرد است و بصورت مستقیم در ظاهر و استایل شخص تاثیر داره، زیزش مو یکی از مشکلاتی هست که امروزه افراد بسیاری با آن روبرو هستند، از آنجایی که این مشکل باعث به هم خوردن استایل و ظاهر شخص میشه برای اون شخص بسیار آزار دهنده است، در این پست میخواهیم دلایل ریزش مو و روش های جلوگیری از ریزش مو رو بررسی کنیم. با ما همراه باشید…

لیست محصولات درمانی مو و لیست محصولات تقویت کننده مو رو می تونید در کادر زیر مشاهده کنید.

چرا موها میریزه؟ یا بهتره بگم دلایل ریز مو چیه؟

بصورت میانگین سر انسان ها حدود 150 هزار تا مو داره که از این تعداد بصورت نرمال روزانه میتونه تا 100 تا هم ریزش داشته باشه که به دلیل تنفس پوست اتفاق می افته که یک امر کاملا طبیعی هست و جای هیچ نگرانی وجود نداره، اما مشکل از آنجایی شروع میشود که فرد ریزش شدید مو داره و روز به روز موهاش پر پشتی خودشو از دست میده. استفاده از شامپوهای شیمیایی نا مناسب، استفاده زیاد از سشوار یا رنگ مو ، کراتینه کردن بیش از اندازه مو و همچنین شستشوی دیر به دیر موها از عواملی هست که باعث ریزش مو میشه، هم چنین این کارها میتونه مشکلات دیگه ای همچون موخوره، نازک شدن موها و خشک و شکننده شدن موها رو هم به همراه داشته باشه. البته عوامل ژنتیکی و ارثی هم میتونه باعث بروز ریزش مو باشه

علائم و نشانه های ریزش مو

ریزش مو علائم و نشانه های خیلی واضحی داره، و خود فرد در همون ابتدای کار متوجه میشه که صبح ها وقتی خواب بیدار میشه، کلی مو روی بالشتش ریخته و این امر غیر طبیعی هست، اما بصورت کلی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریختن موها هنگام شانه کردن و یا بستن موها
  • وجود کلی مو توی موگیر کف حمام
  • وجود موی زیاد روی لباس ها بخصوص شانه ها
  • راحت کنده شدن موها هنگام کشیدن
  • وجود کلی مو روی بالشت

درمان قطعی ریزش مو

چرا ریزش مو برای خیلی از افراد آزار دهنده هست؟

افراد به داشتن موهایی پر پشت علاقه زیادی دارند و ریزش مو رو یک خطر احساس میکنند شاید هم خیلی ها ریزش مو رو نشانه ای از بالا رفتن سن بدونند، اما تنها این نیست این اتفاق حتی می تونه در جوانی و حتی برای خانم ها هم اتفاق بیفنه که دلایلش رو در بالا بررسی کردیم، اصلا چرا ریزش مو برای برخی ها حساس و نشانه خطر هست؟

جنبه زیبایی و چهره

داشتن موهایی بلند و خوش فرم و پر پشت یکی از مهمترین فاکتور های زیبایی به حساب میاد، و با ریزش مو مسلما چهره و زیبایی فرد دچار تغییرات میشه و باعث میشه از زیبایی فرد کاسته بشه، به همین دلیل خیلی از افراد از این اتفاق میترسن و همیشه دنبال روش هایی برای درمان ریز مو میگردن

جنبه روحی و روانی

وقتی فردی دچار ریزش و کم پشت شدن موها میشه و چون احساس میکنه که زیبایی اون تحت تاثیر قرار گرفته افسرده میشه و از نظر روحی به هم میریزه، و خیلی ها حتی خجالت میکشند در مجالس و میهمانی ها و حتی در محیط کار حضور پیدا بکنند، این برای یک شخص فاجعه هست.

علت ریزش مو چیست

روش های درمان قطعی ریزش مو

راه های متعددی برای جلوگیری از ریزش مو وجود داره که ما مهمترین اونها و تاثیر گذار ترین اونها رو به شما میگیم تا بتونید جلوی ریزش موی خودتون رو بگیرید.
اگه موهاتون ریخته باشه تنها میتونید جلوی ریزشش رو بگیرید، ولی کم پشت شدن موها همچنان باقی خواهد موند که میتونید کاشت مو بکنید یا اینکه از اسپری پر پشت کننده مو استفاده بکنید

1- هر روز موهای خود را شستشو دهید

موهای کثیف و چرب شده یکی از عوال مهم در ریز و کم پشت شدن موهاست و باعث بروز انواع عفونت های مو میشه، حتما بصورت روزانه موهای خود را شستشو دهید قبل آنکه چربی روی پوست شما ببنده و اگه از شامپو، لوسیون یا شامپو ضد شوره خاصی استفاده میکنید حتما راهنمای اون رو مطالعه کنید که با پوست و موی شما سازگار باشه

ما توصیه میکنیم هر روز از شامپو استفاده نکنید، شامپو ها از موارد شیمیایی ساخته شده اند و درسته که مو رو تمیز میکنه اما برای سلامتی مو مضرر هست، البته نوع شامپو و نوع موهای شما مشخص کننده میزان شامپو زدن رو مشخص میکنه، جنس موها، نوع موها، ضخامت و میزان چربی سر و حتی عواملی مثل سبک زندگی میتونه موثر باشه، بصورت نرمال در هفته 2 الی 3 بار می توان از شامپو استفاده بکنید، الباقی روز ها سعی کنید تا آب خالی موهاتون رو بشورید.

2- موهای خود را آب ولرم شستشو دهید نه آب داغ

خیلی ها عادت دارن با آب داغ دوش بگیرن، این کار اشتباهه و میتونه به سلامتی مو ها و پیازچه موهاتون آسیب بزنه، پیشنهاد میکنیم با آب ولرم دوش بگیرید و موهاتون رو شستشو دهید.

3- سشوار زدن ممنوع!

بعد از حمام کردن سعی بکنید موهاتون رو بصورت طبیعی و با حوله خشک بکنید و از استفاده سشوار و دستگاه هایی همچون اتوی مو یا خشک کن مو خودداری کنید، این دستگاه ها با تولید گرما موهاتون رو خشک میکنند که برای سلامتی موهاتون بسیار مضرر هست و باعث میشه موهاتون خشک و شکننده و تار موهاتون ضعیف و نازک بشن.

4- سیگار کشیدن رو کنار بذارید

از مضررات سیگار برای بدن و سلامتی همه ما آگاه هستیم و همه متخصصان و پزشکان همیشه این هشدار رو میدن که سیگار داره شما رو به مرگ نزدیک تر میکنه، کشیدن سیکار و دخانیات باعث غلظت خون میشه و در نتیجه گردش خون به درستی در بدن صورت نمیگیره و وقتی خون کافی و تازه به پوست سر نرسه باعث میشه موهاتون شروع به ریزش بکنه، البته نا گفه نماند که افزایش کافئین هم باعث میشه عملکرد بدن و سیستم ایمنی بدن به هم بریزه و در نهایت منجر به کم پشت شدن موهاتون بشه.

5- استرس زیاد باعث ریز مو میشه!

بله استرس برای سلامتی بدن بسیار خطرناک هست، افرادی که دچار تنش ها ذهنی و استرس هستند بی شک دچار ریز مو هم میشوند و این امر هر چقدر طولانی باشد به همان میزان شما موهاتون رو از دست میدید، سعی کنید خودتون رو از تنش ها و استرس دور نگه دارید.

6- مواد مغذی و ویتامین ها یادتون نره

موها هم مثل بدن به ویتامین ها و مواد مغذی نیاز دارن، شما بایستی بتوانید از طریق تغذیه مناسب این ویتامین ها رو برای موهاتون تامین بکنید مثلا مصرف سیزیجات و میوه های تازه حاوی کسیم، آهن و ویتامین بی میتونه بسیار موثر باشه و همچنین رژیم غذایی پروئینی میتونه بسیار موثر باشه، توجه داشته باشید که موهای ما از مواد پروئینی تشکل شده پس مصرف پروتئین میتونه بسیار مفید باشه. همچنین می توانید از روغن آرگان تیسو و یا روغن آرگان توژال استفاده کنید که غذای کامل مو هستن و می توانند در رشد مو ها تاثیر زیادی داشته باشن

7- ورزش و تحرک بدنی

فواید ورزش کردن بسیار زیاده و میتونه به عنوان اکثبر جوانی و سلامتی ازش یاد کرد، چرا که در هنگام ورزش کردن سموم بدن از طریق عرق کردن دفع میشه و سیستم گردش خون در بدن بهبود پیدا میکنه و این امر باعث میشه اکسیژن و خون به پوست موهای سر برسه و از ریزش جلوگیری میشه.

8- استفاده از محصولات درمانی اصل و تاثیر گذار و تائید شده توسط پزشکان

شامپو ها و لوسیون های زیادی در بازار وجود دارند ولی استفاده از همه آنها کار درستی نیست، بایستی محصولات تائید شده و با اصالت را تهیه بکنید، فروشگاه اینترنتی کیم کالا محصولات بسیار با کیفیت با تاثیر گذاری بالا را برای فروش ارائه کرده است که می توانید لیست آنها را در زیر مشاهده بکنید.

9- استفاده از درمارولر

درمارولر ها دستگاه های کوچک دستی و خانگی هستند که می توانند در تقویت پیازچه موها بسیار مفید باشد، استفاده از درمارولر باعث میشه موها تقویت شده و ریزش آن متوقف شود. همچنین افرادی هم که به ریزش مو مبتلا نیستن هم می توانند از این دستگاه ها برای تقویت ریشه موهاشون استفاده بکنند تا در آینده دچار ریزش مو نشوند.

فواید درمارولر برای تقویت موها

استفاده از دستگاه های درمارولر یکی از موثرترین روش های تقویت موها و پیازچه موهاست که امروزه در کلینیک های زیبایی از درمارولر استفاده میشه، درمارولر میتونه با تحریک پوست کمک به کلاژن سازی و گردش خوب بهتر پوست بکنه در نتیجه پیازچه موها تقویت شده و از ریزش موها جلوگیری میکنه

فروشگاه آنلاین کیم کالا انواع مدل های درمارولر از جمله درمارولر تیتانیومی و درمارولر تیتانیومی چند سر و همچنین درمارولر DRS رو ارائه میکنه که در زیر میتونید لیست محصولات رو مشاهده کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *