سلامتی و درمانی

کرسی چیست؟ خواص درمانی و فواید استفاده از کرسی

خواص درمانی و فواید درمانی کرسی
استفاده از کرسی از زمان های قدیم بسیار رایج بوده است و یکی از سیستم های گرمایشی پر خاصیت و پر استفاده در جهان است، کرسی گرمای بسیار لذت بخشی داره و میتونه توی زمستون شما رو گرم نه داره، استفاده از کرسی می تونه خواص درمانی بسیار زیادی داشته باشه و میتونه خیلی از بیماری ها رو درمان بکنه. در ادامه با خواص درمانی کرسی بیشتر آشنا خواهید شد. همراهمون باشید.

کرسی چیست؟

کرسی در اصل یک میز مربعی یا دایره ای ا ارتفاع کم هست و زیرش رو با وسایل مختلفی گرم نگه میدارن و برای اینکه گرما رو حفظ کنند روش یه لحاف مخصوص کرسی خیلی بزرگ میدازن، دور تا دور میز رو هم متکا یا بالشت میذارن تا اعضای خانواده دو هم جمع شده و پاها و بدن خود را زیر لحاف گرم کنند، استفاده از کرسی از زمان های قدیم توی ایران رایج بوده است، هر چند به پیدایش وسایل نوین گرمایشی مثل بخاری های گازی یا پکیج ها کرسی ها رفته رفته جمع شدن، ولی باز هستند خیلی از افرادی که از کرسی حتی در آپارتمان هم استفاده میکنند، این خانواده ها نشاط خاصی دارند و اعضای خانواده صمیمیت خاصی با هم دارند و هر شب دور هم در کنار کرسی شبی آرام و گرمی رو تجربه میکنند. استفاده از کرسی فواید بسیار بسیار زیادی داره و میتونه راه حل مناسب درمانی برای خیلی از بیماری های مفصلی و استخوانی باشه.

خواص درمانی کرسی

گرم نگه داشتن بدن در فصل سرما برای جلوگیری از بیماری های متعدد مثل سرما خوردگی، پا درد، کمر درد و… بسیار مهمه، گرمای دلچسب کرسی میتونه در طول فصول سرد بدن شما رو گرم نگه داره تا شما دچار بدن درد و بیماری هایی مثل سرماخوردگی نشوید. اما فواید کرسی تنها اینا نیست، کرسی کلی خاصتی درمانی داره که در ادامه بیشتر با اونها آشنا خواهید شد.

خواص درمانی کرسی

بهبود درد های مزمن مفصلی

سرما یکی از دلایل اصلی درد های مفصلی هست و اگه فردی به مدت طولانی در معرض سرما باشه مسلما درد های مفصلی شدیدی رو تجربه خواهد کرد، در فصول سرد سال درد کمر، درد زانو، درد پاها و ماهیچه یکی از مشکلاتی هست که افراد با آن دچار هستند، بخصوص سالمندان و افراد پا به سن گذاشته بیشتر این دردها رو احساس میکنند، استفاده از کرسی به دلیل وجود گرمای دلچسب میتونه این درد ها رو تسکین بده و از بروز آنها جلوگیری بکنه.

کاهش درد های ناشی از آرتروز و روماتیسم

درهای مفصلی مثل آرتروز و روماتیسم با گرم نگه داشتن پاها بهبود پیدا میکنه، خیلی از افراد برای تسکین این درد ها به کیسه آب گرم یا کیسه نمک گرم شده روی می آورند، ما به این افراد توصیه میکنیم از کرسی استفاده بکنند، گرمای ناشی از کرسی به عضو های داخلی بدن نفوذ کرده و علاوه بر بهبود دردهای مفصلی می تواند در بهبود روماتیسم و آرتروز نیز بسیار مفید باشه.

تقویت دستگاه گوارشی با گرمای کرسی

شاید خیلی این جمله را شنیده باشید که ” پا قلب دوم انسان هاست ” ، واقعا این گونه هست، سلامت پاها می تواند در سلامت بدن بسیار موثر باشد، گرم نگه داشتن دست ها و پاها می تونه در عملکرد بهتری سیستم گوارشی بسیار تاثیر گذار باشه، همچنین گرم نگه داشتن پاها و دست ها می تواند در عملکرد سایر اعضای بدن هم تاثیر مثبتی داشته باشد، استفاده از گرمای کرسی می تواند پاها، مچ و دست ها رو به خوبی گرم نگه دارد.

دفع الکتریسیته ساکن بدن با کرسی

لحاف کرسی معمولا با جنس نخ یا پشم گوسفندی ساخته میشود و خاصیت دقع الکتریسیته های ساکن در بدن را دارد و می تواند بسیار آرامش بخش باشد و سودا را از بین برد.

از بین بردن مواد زائد بدن با کرسی

کرسی می تواند بدن انسان ها را گرم نگه دارد در نتیجه گردش خون در بدن به شدت بالا میرود و رگها شروع به گشادتر شدن میکنند در نتیجه دریچه ها و حفره های قل راحت تر باز و بسته میشوند و خون رسانی ه عروق بهبود پیدا میکند در نتیجه مواد زائد در بدن ه خوبی دفع میشوند.

متعادل کردن ترشح غدد هورمونی در بدن با کرسی

استفاده از کرسی در فصول سرد باعث متعادل شدن ترشحات هورمونی در بدن میشود و می تواند هورمونهای بدن را تنظیم کند. استفاده از کرسی برای بانوانی که دوره قائدگی سخت و دردناکی را دارند بشدت توصیه میشود ، کرسی می تواند دردهای ناشی از قائدکی را بهبود داده تا شما دوره بسیار راحت و آسانی را داشته باشید.

تقویت حافظه با کرسی

کرسی می تواند تمامی اعضای بدن و حتی اعضای داخلی بدن را گرم کند، گرم شدن بدن به گردش خون بهتر کمک میکند، در نتیجه خون رسانی به مغز با قدرت بیشتری انجام میشود و سلول های مغز با افزایش فعالیت و عملکرد روبرو میشوند در نتیجه استفاده از کرسی به تقویت حافظه کمک بسیاری زیادی میکند. برای افرادی که دچار آلزایمر هستند بسیار می تواند مفید باشد. استفاده از کرسی برای افراد مسن و سالمندان بسیار مفید است.

درمان و بهبود بیمای دیابت

استفاده از کرسی می تواند بغلم را از بین برد و همچنین یک پاک کننده و از بین برنده قوی سودا در بدن است، کرسی عملکرد لوزالمعده را بهبود داده در نتیجه می تواند در بهبود و درمان بیماری دیات بسیار مفید و تاثیر گذار باشد. یکی از دلایلی که در گذشته به بیماری دیابت کمتر دچار میشدن استفاده از کرسی بوده است.

خواص درمانی کرسی

فواید استفاده از کرسی

معایب و مضرات استفاده از کرسی

به جرات می توان گفت استفاده از کرسی برای سلامتی بدن هیچگونه مضرراتی ندارد و بر عکس کلی فایده و خاصیت درمانی دارد، اما استفاده از کرسی می تواند خطراتی داشته باشد، مثلا احتمال آتش سوری، سوختن پا و اعضای بدن در اثر برخورد به آتش و یا حتی خفگی بر اثر کمبود اکسیژن در محیط اشاره کرد، اما الان شرایط کمی فرق کرده و کرسی های مثل گذشته نیستن که این خطرات را داشته باشند، کرسی های امروزی نیازی به زغال ندارند و با یک هیتر برقی که اون هم از سقط میز کرسی آویزان میشود گرم میشود و خطرات ذکر شده در آنها بسیار کم است.

خرید آنلاین کرسی تاشو چوبی

فروشگاه اینترنتی کیم کالا یکی از بزرگترین فروشگاه های عرضه کننده انواع مدل های کرسی تاشو چوبی در ایران است که تنوع بسیار زیادی داشته و می توانید در رنگ بندی و سایز های مختلف کرسی را از سایت ما خریداری کنید. لیست محصولات را می توانید در زیر مشاهده کنید. همچنین فروشگاه کیم کالا ست کامل کرسی که شامل میز تاشو کرسی ، هیتر برفی و ست کامل لحاف و متکا را در مدل های مختلف ارائه کرده است برای دریافت قیمت میز کرسی برقی با شماره های 09120750932 – 09120132883 تماس گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *