سلامتی و درمانی

چرا لب هام خشک میشه؟ بهترین روش های درمان خشکی لب

خسکی لب رو چطوری باید درمان کنیم؟

یکی از حساس ترین عضو صورت لب ها هستن که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره فرد داره، خشکی و ترک لب یکی از شایع ترین مشکلات است که بر اثر کم آبی، سردی هوا یا گرمی بیش از اندازه هوا و همچنین خشکی و کم آبی بدن ایجاد میشه، خشکی لب ها باعث ترک لب و پوسته شدن لب میشه که بسیار با سوزش و درد همراه هست، وقتی لب شخصی خشک میشه چهره فرد هم بسیار بی حس و حال و بی روح به نظر میاد، که بیشتر خانم ها سعی میکنند با آرایش و رژ لب خشکی لبشون رو درمان بکنند. در این پست میخواهیم ساده ترین و بهترین روش های درمان خشکی لب رو به شما آموزش بدیم، ما رو همراهی کنید…

یکی از حساس ترین عضو صورت لب ها هستن که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره فرد داره، خشکی و ترک لب یکی از شایع ترین مشکلات است که بر اثر کم آبی، سردی هوا یا گرمی بیش از اندازه هوا و همچنین خشکی و کم آبی بدن ایجاد میشه، خشکی لب ها باعث ترک لب و پوسته شدن لب میشه که بسیار با سوزش و درد همراه هست، وقتی لب شخصی خشک میشه چهره فرد هم بسیار بی حس و حال و بی روح به نظر میاد، که بیشتر خانم ها سعی میکنند با آرایش و رژ لب خشکی لبشون رو درمان بکنند. در این پست میخواهیم ساده ترین و بهترین روش های درمان خشکی لب رو به شما آموزش بدیم، ما رو همراهی کنید…

روش های درمان خانگی خشکی لب

شاید شما روش های متعددی مثل استفاده از لب تر کن تا استفاده از کرم های نرم کننده دست و صورت یا استفاده از انواع روغن ها مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل رو استفاده کرده اید و نتیجه دلخواه رو نگرفتید، بسیار از روش های مرسوم کاربردی نیستند و بیشتر وقت شما رو تلف کرده و باعث وخیم تر شدن خشکی لب میشن، بهترین روش درمان خشکی لب نوشیدن زیاد آب و مایعات هست، خشکی لب بیشتر به دلیل کمبود آب در بدن اتفاق می افته، سایر دلایل بیشتر تشدید کننده خشکی لب هستند. پس در کنار استفاده از این ماسک ها و محصولات درمانی حتما سعی بکنید که در طول روز آب مورد نیاز بدنتون رو هم تامین بکنید و حداقل روزی 1.5 الی 2 لیتر آب رو بخورید. خوردن زیاد آب میتونه هم خشکی پوست رو درمان بکنه و هم باعث درخشندگی، شادابی و نشاط پوست هم میشه، افرادی که آب زیاد میخورن معمولا روی صورتشون زیاد لک و مک و تیرگی وجود نداره.

در ادامه ما به شما دو گام برای رفع خشکی لب و حتی درمان خشکی پوست آموزش میدیم، قدم اول لایه بردای پوست با استفاده از انواع ماسک های طبیعی و خانگی هست و قدم دوم مرطوب نگه داشتن پوست با استفاده از مواد کاملا طبیعی رو آموزش میدیم.

درمان خشکی لب با لایه بردای طبیعی

استفاده از لایه بردار ها می تواند در رفع خشکی لب بسیار مفید و کاربردی باشند مثلا کرم لایه بردار گیاهی Casny یکی بهترین کرم ها در این زمینه هست، شما می توانید از ماسک های طبیعی و خانگی استفاده بکنید. ماسک های لایه بردار باعث حذف و از بین بردن سلول های مرده پوست لب میشود، در نتیجه پوست لب شروع به ساخت سلول های تازه میکند و خشکی پوست از بین میرود، استفاده از مرطول کننده ها نیز بسیار تاثیر گذار است، بخصوص بعد از استفاده از لایه برداری پوست.

ساده ترین و بهترین روش های درمان خشکی لب و ترک لب

لایه برداری پوست با ماسک شکر قهوه ای و آلوئه ورا

شما می توانید با ترکیب یک قاشق غذا خوری شکر قهوه ای و دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا یک ماسک لایه بردار و رطوبت ساز تهیه بکنید، حتی میتونید به جای ژل آلوئه ورا از روغن زیتون طبیعی نیز استفاده بکنید هر دو خاصیت نرم کننده دارند و می توانند در درمان خشکی لب ها بسیار موثر باشند.

ماسک روغن نارگیل و شکر ( شکر قهوه ای باشه بهتره )

روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کننده بسیار بالایی داره و مثل یک محافظت کننده لب عمل میکنه، برای ساخت این ماسک می توانید یک قاشق شکر قهوه ای و یک قاشق روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید تا شکر به خوبی در روغن حل شود 24 ساعت بهش استراحت بدین بعدش میتونید چند قطره از این ماسک رو روی لب هاتون بزنید و با لب هاتون بازیش بدین تا خوب جذب پوستتون بشه.

حتی میتونید این کار رو شب ها انجام بدین و اجازه بدین این ماسک تا صبح روی لب هاتون بمونه و به خوبی جذب پوست لب بشه، یک روز در میون این کار رو تکرار بکنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک لیمو ترش و ماست پر چرب سنتی

ماست پر چرب حاوی اسید لاتیک هست که خاصیت نرم کنندگی بالایی داره، همچنین لیمو ترش تازه هم حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است که خاصیت لایه برداری داره، با ترکیب مقداری از آب لیمو ترش و مقداری ماست میتونید یک ماسک لایه بردار و نرم کننده طبیعی و قوی رو به دست بیارید که تاثیرات شگفت انگیزی بر خشکی لب دارند، استفاده از این روش بسیار پیشنهاد میشه.

همچنین کیوی نیز اسید ستیریک بالایی داره که اگه لیمو ترش دم دستتون نبود میتونید به جاش از کیوی استفاده بکنید، هیچ فرقی نمیکنه

چیکار کنم لب هام خشک نشه و ترک بر نداره

درمان خشکی لب با مرطوب کننده های طبیعی

لایه بردای درسته که سلول های مرده پوست رو از بین میبره و باعث میشه سلول های جدید پوستی تشکیل بشن، ولی لایه بردای پوست خود نیز باعث خشکی پوست میشه، پس بعد از استفاده از ماسک های لایه بردار باید از ماسک های مرطوب کننده هم استفاده بکنیم تا از خشکی مجدد لب ها جلوگیری کنیم. ما در این پست به شما 3 ماسک کاملا طبیعی با خاصیت مرطوب کنندگی بالا آموزش میدهیم که استفاده از اونها بسیار پیشنهاد میشه.

استفاده از کرم مرطوب کننده یا کرم آبرسان پوست هم میتونه در رفع خشکی و ترک لب ها بسیار موثر باشه

ماسک روغن زیتون، توت فرنگی و عسل

توت فرنگی یکی از میوه های پر خاصیت هست که از عصاره اون در ساخت خیلی از لوازم آرایشی و کرم ها استفاده میشه، توت فرنگی سرشار از ویتامین C هست و خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی داره که اگه به لب هاتون بمالید باعث زیبایی و درخشندگی لب هاتون میشه، شما میتونید آب یک عدد توت فرنگی رو بگیرید و با چند قطره روغن زیتون طبیعی و تازه مخلوط کنید، سپس یک قاشق چای خوری بهش عسل بزنید و خوب ترکیبش کنید و بذارید توی یخچال تا 24 ساعت استراحت کنه، بعد میتونید مقداری از این ماسک طبیعی رو به لب هاتون بزنید و اجازه بدید نیم ساعت روی ل هاتون باشه بعدش میتونید لب هاتون رو بشورید.

ماسک انار و عسل

انار خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی داره و ترکیبش با عسل میتونه برای مرطوب کردن لب ها بسیار مفید باشه، همچنین این ماسک یه رنگ طبیعی و صورتی جذابی ه لب ها میده که میتونه برای رفع تیرگی لب ها در افراد سیگار هم بسیار مفید باشه، مقدار مساوی آب انار رو با عسل مخلوط کنید بعد از 7 – 8 ساعت استراحت دادن بهش میتونید روی لب هاتون بزنید و حالشو ببرید!

ماسک عسل و میوه آواکادو

در ساخت ماسک های گفته شده عسل نقش پر رنگی تری داشت پس میشه گفت عسل خیلی برای ترک لب و خشکی لب مفیده، میوه آواکادو سرشار از ویتامین هست و خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی داره، میوه آواکادو مثل خیاز هست و خاصیت آنتی اکسیدانی داره پس در نتیجه اگه این میوه در دسترس نیود میتونید خیار رو رنده بکنید و آبش رو بگیرید و با یک قاشق چای خوری عسل مخلوطش کنید و ماسک خیاز و عسل درست کنید، این ماسک رو میتونید روزی یکبار بمدت 30 دقیقه روی لب هاتون بمالید تا لباتون نرم و لطیف بشه.

درمان خشکی و ترک لب با استفاده از روش های خانگی

از بین بردن خشکی و ترک لب با کرم های زیبایی

کرم ها و ژل های متعددی برای رفع خشکی پوست در بازار موجود هست، فروشگاه کیم کالا ( www.KimKala.com ) یکی از معتبرترین و قدیمی ترین فروشگاه های آنلاین فروش لوازم آرایشی و درمانی در ایران است که محصولات با کیفیت بالا و اورجینال را ارائه میکند. برای درمان و رفع خشکی پوست میتونید از محصولات زیر استفاده بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *