سلامتی و درمانی

درباره 6 باور نادرست در لاغری چه می دانید؟

6 باور نادرست درباره تناسب اندام و لاغری

امروزه علاقمندان بسیاری به ورزش و لاغری در دنیا وجود دارد. از این رو در کنار این علاقه باور نادرست در لاغری و ورزش وجود داشته است. در این مقاله شما را با 6 باور نادرست در لاغری و ورزش بیشتر آشنا خواهیم کرد. تیم محتوای کیم کالا همیشه در تلاش است، مشکلات بخش وسیعی از جامعه را مد نظر قرار دهد تا بلکه خدمتی ارائه کند. در این مسیر همراه ما باشید.

اگر دنبال لاغری سریع و بدون دردسر هستید می توانید محصولات لاغری موجود در سایت کیم کالا را مشاهده و خرید کنید.

باور های نادرست در لاغری و ورزش

در این دوره و زمانه تب باشگاه رفتن بین جوانان و حتی در بزرگسالان بسیار بالا رفته است. ورزش کردن با اینکه می تواند سلامتی،تناسب اندام در پی داشته باشد ولی اگر به طور صحیح و با روش های علمی صورت نگیرد، گاها می تواند برای شخص ورزشکار آسیب زا نیز باشد.

در کنار روش های غیر علمی و نادرست افراد بسیار زیادی از مردم تصمیم می گیرند ورزش را به صورت حرفه ای برای لاغر شدن شروع می کنند. بسیاری از این افراد ممکن است در طول مسیر ا تصمیم خود برگردند و نتوانند به اهداف خود برسند. قطعا باور نادرست در لاغری یکی از علل دست کشیدن از اهداف مورد نظر می تواند باشد.

بسیاری از اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی، سایت ها و… می توانند شما را با اطلاعات نادرستی از دنیای ورزش آشنا بکنند. این اطلاعات گاها واقعا مضر بوده و شخص ورزشکار را نه تنها در رسیده به هدف کمک نمی کند بلکه در مواقعی اهداف بسیار بسیار دور می شوند.

حال اگر هدف از ورزش کردن لاغری باشد و یا اینکه در مجموع می خواهید تناسب اندام داشته باشید و بر کیفیت زندگی خود بیافزایید، یکسری حقایق درست و غلطی وجود دارد که در ادامه می خواهیم باور نادرست در لاغری و ورزش را با هم مرور کنیم.

نقش سونا در لاغری به چه صورت است؟

باید به سمع و نظر شما برسانیم که سونا و در حالت کلی افزایش دمای بدن شما، هیچ تاثیری در چربی سوزی و لاغری بدن شما ندارد. ولی اگر چنانچه به تازگی ورزش کرده اید و احساس می کنید بدنتان اسید لاکتیک جمع کرده است و احتمالا در چند روز آینده شما اذیت خواهید شد می توانید از سونا برای کاهش درد ها استفاده کنید. در کل این باور که سونا در لاغری تاثیر دارد کاملا نادرست می باشد.

6 باور نادرست درباره تناسب اندام و لاغری

آیا کوتاهی قد افرادی که از سنین پایین بدنسازی می کنند، درست است؟

اگر بخواهیم در یک کلمه پاسخ شما را بدهیم باید عرض کنم، خیر این گذاره درست نیست. این تصور به نابه دلایلی که اصلا سر منشا آن معلوم نیست بین جامعه رواج داده شده است. اکثر اوقات استفاده از وزنه و  کار بدنسازی باعث ترشح هورمون رشد در بدن شده و استحکام استخوانی برای بدن ورزشکار به همراه می آورد. حتی در مقاله ای ذکر شده است که استفاده از وزنه برای پسران سنین بلوغ باعث ضخامت استخوان ها می شود.

دراز نشست در چربی سوزی شکم و دور پلو ها نقش به سزایی دارد!

یکی دیگر از باور نادرست در لاغری همین جمله ی خبری است.  ابتدامی بایست در نظر داشته باشید که ورزش موضعی برای لاغری نداریم. در ثانی اگر ورزشی نیز برای لاغری مناسب و مفید باشد، بر روی همه ی چربی های بدن تاثیر می گذارد. علاوه بر این نکته ها ، دراز نشست جزو حرکات بی هوازی محسوب شده و بدن در این حالت از ذخایر گلیکوژن مصرف می نماید. قطعا اطلاع دارید که برای چربی سوزی می بایست فرد ورزشکار به مدت 40 دقیقه ورزش های هوازی انجام دهد.

تاثیر تعریق زیاد بدن در ورزش برای لاغری بدن

نیاز به بازسازی تمامی انگاره های ذهنی خود برای لاغری هستیم. تعریق زیاد در لاغری بدن ورزشکار به هیچ عنوان تاثیر ندارد. حتما در ورزش می بایست از لباس های نخی استفاده کنید تا تبادل هوا بین بدن و محیط اطراف به درستی و کامل انجام شود. تصور اینکه ورزشکاران از لباس های نایلونی برای تعریق زیاد جهت کاهش وزن استفاده می کنند. این تصور که تعریق در کاهش وزن و لاغری مفید است، تقویت می شود. ولی باید در نظر داشته باشید که تعریق زیاد فقط برای ساعتی می تواند کاهش وزن را در پی داشته باشد. این کاهش وزن قطعا موقتی است.

6 باور نادرست درباره تناسب اندام و لاغری

مصرف بیش از حد آب و مایعات موجب احتباس و چاقی می شود؟

پاسخ به این سوال همانند سایر باور نادرست در لاغری، خیر می باشد. بدن هر انسان همانند طبیعت موارد لازم خود را نگه می دارد و بقیه ی مواردی که ضروری نیستند را دفع می کند. آب نیز از این قاعده مستثنا نیست و بدن هر آنچه مورد نیاز خود هست را نگه می دارد. مصرف آب نیز می تواند در دفع سموم بدن شما موثر باشد.

بانوان در صورت انجام بدنسازی، اندام مردانه را تقویت می کنند!

پاسخ به این باور نادرست در لاغری نیز خیر می باشد. هورمون هایی که باعث ایجاد عضله های مردانه می شوند در بانوان بسیار کم تولید می شوند. پس انجام بدنسای برای بانوان می تواند به فرم دهی بانوان و تراکم استخوانی آنها کمک شایانی داشته باشد.

با توجه به عدم فعالیت هایی که در این دوره و زمانه همه ی ما ها درگیر آن هستیم، بسیار توصیه می شود به بدنسازی و ورزش های مورد علاقه ی خود بپردازید. انجام فعالیت های ورزشی هوازی و غیر هوازی قطعا کیفیت زندگی همه ورزشکاران را افزایش خواهد داد. انجام ورزش ها قطعا لاغری و تناسب اندام نیز در پی دارد ولی نباید باور نادرست در لاغری در ذهن ما نقش ببندد. در آخر همه ی دوستان و خوانندگان این مقاله به ورزش درست و مناسب دعوت می شود. امید آن داریم که همیشه بدنی سالم و فیتنسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *