زیبایی و آرایشی

10 روش ساده برای جلوگیری از سفید شدن مو

بهترین روش های جلوگیری از سفید شدن مو

سفیدن شدن موها مشکلی هست که در میانسالی و حتی در برخی از افراد در سنین جوانی نیز رخ میدهد، سفید شدن موها توی افراد جوان باعث میشه که فرد مسن تر به نظر رسد، عوامل خیلی زیادی در سفیدی مو تاثیر گذار هست که میتونیم به عوامل ژنتیکی و ارثی، استرس، سیگار کشیدن ، تغذیه و سبک زندگی اشاره بکنیم. حتی برخی از بیماری ها هستند که باعث بروز سفیدی مو میشن مثل سینوزیت یا مشکلات مربوط به تیروئید و… ما در این مقاله میخواهیم یکسری نکات خیلی ساده برای جلوگیری از سفید شدن مو ها به شما آموزش دهیم.

استفاده از لوازم آرایش مو، می تواند علاوه بر سلامت مو ها به زیبایی موها هم کمک کنه…

چطوری باید از سفید شدن موها جلوگیری کنیم

سفیدی مو به دلیل کمبود ملاتین در موها رخ میدهد، ملاتین همان رنگ دانه های طبیعی مو هستند که باعث میشوند موها به رنگ طبیعی خود رشد کنند. هر چقدر سن بالاتر میره تولید ملاتین کاهش پیدا میکنه، همچنین عواملی مثل استرس بیش از حد نیز باعث کاهش تولید ملاتین در بدن میشه. کمبود ویتامین ها در بدن نیز در کاهش تولید ملاتین تاثیر گذار هستند، با تغذیه مناسب و آرامش روانی می توان به تولید ملاتین در بدن کمک کرد. همچنین استفاده از محصولات تقویت کننده مو هم بسیار کار ساز و مفیده.

جلوگیری از سفید شدن موها با 10 ماده کاملا طبیعی

خیلی از خوراکی ها هستند که باعث افزایش تولید ملاتین در بدن میشن، با تغذیه خوب و مغذی هم میتوانید به سلامتی بدن خود کمک کنید و هم موهایی با رنگ طبیعی و بدون سفیدی داشته باشید، ما در این مقاله قصد داریم 10 ماده طبیعی رو به شما معرفی کنیم که در افزایش تولید ملاتین بسیار بسیار تاثیر گذار هستند. اما توجه داشته باشید که مواد غذایی و گیاهان طبیعی مثل مواد شیمیایی نیستند که اثر گذاری سریع داشته باشند، برای اینکه بتونید از مواد طبیعی نتیجه خوبی بگیرید بایستی هفته ها و شاید ماه ها از آنجا استفاده بکنید.

دانه کنجد سیاه

استفاده روزانه از دانه کنجد سیاه می تواند در رفع سفیدی مو بسیار تاثیر گذار باشید، کنجد سیاه یک خواراکی طبیعی تولید کننده ملاتین در بدن است که سرشار از ویتامین ها، مس، پروتئین، فسفر، آهن، منیزیم و کلسیم است، روزی یک قاشق چای خوری یا غذای خوری از دانه های کنجد سیاه را میل کنید، میتوانید از کنجد سیاه در کیک و کلوچه های خانکی استفاده کنید. 

برگ کاری

برگ کاری یک ماده کاملا طبیعی هست که رنگدانه های طبیعی مو را تقویت کرده و باعث افزایش تولید ملاتین در بدن میشود، مخلوط برگ کاری و روغن نارگیل تاثیر فوق العاده بالایی در رفع سفیدی مو خواهد داشت، یک قاشق عذا خوری روغن نارگیل را در ماهیتابه بریزد و مقداری برگ کاری را در ان بجوشانید تا برگ کاری سیاه شود. حال با استفاده از یک پارچه یا توری روغن آن را بگیرید. این روغن را بر روی موهای خود بمالید و اجازه دهید حدودا 60 دقیقه روی موهاتون باقی بمونه، سپس موهاتون رو شستشو دهید.

گیاه تاج خروس

برگ گیاه تاج خروس یک ملاتین ساز کاملا طبیعی هست که ریزش مو رو درمان میکنه و از سفید شدن موها هم جلوگیری میکنه، برگ گیاه تاج خروس رو دستگاه خرد کن کاملا له کنید و با یک پارچه آب اون رو بگیرید، آب برگ تاج خروس رو مثل ژل به موهاتون بمالید، بعد از یک ساعت میتونید موهاتون رو شستشو دهید. این کار رو هر روز یک مرتبه انجام دهید.

فواید آمه یا انگور فرنگی هندی برای رفع سفیدی مو

جلوگیری از سفید شدن مو ها با استفاده از انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی

گیاه آمله که بیشتر با انگور فرنگی هندی شناخته میشه یکی از گیاهان بسیار بسیار مفید و مغذی برای مو هست که برای درمان ریز مو، تقویت پیازچه مو، تقویت ساقه مو و رفع سفیدی مو بسیار تاثیر گذار است. آمله خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و یک ماده طبیعی ضد پیزی است، همچنین این گیاه سرشار از ویتامین سی هست. آمله را می توانید به سه شکل زیر استفاده بکنید:

  • ترکیب انگور فرنگی هندی با آب لیموی طبیعی : یک قاشق غذاری خوری از پودر آمله را با یک قاشق آبلیموی طبیعی و تازه مخلوط کنید و به موهاتون بمالید.
  • ترکیب آمله و روغن بادام : شما می توانید آب هنگ، آمله و روغن بادام با بصورت مساوی با هم مخلوط کنید، مخلوط به دست اومده یه ماده کاملا طبیعی برای رفع سفید مو هست
  • ترکیب روغن نارگیل و انگور فرنگی هندی : یک قاشق غذای خوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذای خوری پودر آمله مخلوط کرده و در ماهیتابه به خوبی سرخ کنید تا رنگ آمله سیاه شود، این مواد را به موهاتون بمالید.

این سه ترکیبی که به شما یاد دادیم باید 1 تا 8 ساعت روی موهاتون بمونه، اگه بتونید هر شب این مواد رو به موهاتون بزنید و با یه روسری موهاتون رو بپوشانید و همین طوری تا صبح بخوابید مسلما نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت.

چای سیاه

چای خشک سیاه خاصیت نرم کننده و درخشان کنندگی موها رو داره و میتونه موهاتون رو تیره بکنه، حدودا 10 گرم چای سیاه رو در یک لیتر آب بجوشانید و بعد از روی شعله بردارید و یک قاشق بهش نمک طبیعی یا نمک دریا اضافه بکنید و اجزه بدین تا خنک بشه، روی یکبار با این موهاتون رو شستشو دهید، اگه میخواهید تاثیر گذاری بالایی داشته باشه، یه قاشق چایخوری هم پودر قهوه بهش اضافه بکنید بعد بذارید بجوشه.

حنا

حنا یک ماده طبیعی تقویت کننده مو هست که تاثیر فوق العاده زیادی در رفع سفیدی مو داره، استفاده از حنا از زمان های قدیم برای موها استفاده میشده و امروزه هم تاثیرات اون توسط متخصصات حوزه سلامت تائید شده است.

روش استفاده از حنا هم خیلی آسونه فقط کافیه مقداری حنل لح شدهع و خمیری زو با مقداری ماست، پودر آمله و مقداری پودر قهوه مخلوط کنید ، محلول به دست آمده رو به موهاتون بزنید و اجازه بدین 3 – 4 ساعت بمونه، بعدش موهاتون رو شستشو دهید، یان کار رو مدت 3 ماه یک روز در میون انجام بدین

فواید شیره چغندر بدون قند یا ملاس جلوگیری از سفید شدن مو

ملاس ماده تاثیر گذار برای جلوگیری از سفید شدن مو

ملاس

شیره چغندر که شکر اون گرفته شده باشه بهش ملاس میگن، ملاس یک منبع عظیم از مس است که رنگ دانه های مو رو تقویت میکنه و از سفیدی موها جلوگیری میکنه، همچنین ملاس سرشار از منیزیم، آهن و سلنیم است، مقداری از شیره چغندر را به موهاتون بمالید و بعد یک ساعت شستشو دهید، این کار رو بمدت 3 ماه هفته ای 2 مرتبه انجام بدین . اگه نیاز باشه بیشتر هم استفاده بکنید ازش! تا تغییرات اون رو مشاهده بکنید.

ترکیب روغن نارگیل و آبلیموی طبیعی و تازه

روغن نارگیل تاثیرات بسیار زیادی در تقویت رنگدانه های مو داشته و موها رو تقویت و نرم میکنه، روغن نارگیل مرطوب کننده مو هست که موهاتون رو تحریک میکنه و باعث رشد بهتر موها میشه، مقداری روغن نارگیل و آبلیموی طبیعی و تازه رو با هم مخلوط کرده و به موهاتون بمالید، این کار باید هر هفته و به مدت 6 ماه انجام بشه تا تاثیراتش رو به چشم مشاهده کنید.

آب پیاز

دانشمدان یافته اند که ریزش مو و سفید شدن موها بیشتر به کم شدن آنتی اکسیدان های کاتالار و جمع شدن هیدروژن پراکسید در ریشه‌ی فولیکول موها رخ میده، پیاز خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد، آب پیاز می تواند بسیار از مشکلات مو را درمان کند. چند تا پیاز رو پوست بکنید و با دستگاه چرخ گوشت اونها رو لح کنید و با یه صافی آش رو بگیرید. با آب پیار هفته ای سه بار ( تقریبا یک روز در میون ) موهاتون رو شستشو دهید. این کار رو میتونید 3 تا 6 ماه انجام بدین.

ترکیب مریم گلی و رزماری

این دو گیاه تقویت کننده رنگدانه های طبیعی موها هستن که از ریزش و سفیدی مو جلوگیری میکنه، نصف لیوان رزماری و نصب لیوان مریم گلی را با 2 لیوان آن بجوشانید و پس از خنک شدن موهاتون رو بمدت 15 دقیقه با این محلول خیس نگه دارید و سپس موهاتون رو شستشو دهید، این کار رو میتونید یکبار در هفته و بمدت 3 ماه انجامش بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *