زیبایی و آرایشی

درمان آفتاب سوختگی با روش های ساده

درمان آفتاب سوختگی با ساده ترین روش ها

آفتاب سوختگی چیه و چطوری پوست به آفتاب سوختگی دچار میشه؟

آفتاب سوختگی بر اثر تابش اشعه های مضرر خورشید بخصوص اشعه فرابنفش که بهش UV میگن بر روی پوست ایجاد میشه، با تابش این اشعه به پوست باعث میشه لایه ای از پوست دچار سوختگی و خشکی بشه و قسمت سوخته شده قرمز (سرخ)، تیره و حساس میشه و معمولا با خارش و سوزش همراه هست و روز ها نیاز به مراقبت کردن داره تا مقداری التیام پیدا بکنه. در این مقاله قصد دارم به شما روش های ساده و خانگی برای درمان آفتاب سوختگی رو آموزش بدیم.

علاوه بر روش های خانگی، استفاده از محصولات ضد آفتاب بدن و صورت، می تواند از پوست شما در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کند. برای خرید کرم ضد آفتاب اصل از برند های ایرانی و خارجی، می توانید به فروشگاه لوازم آرایشی کیم کالا مراجعه کنید.

آفتاب سوختگی چیه و چطوری پوست به آفتاب سوختگی دچار میشه؟

آفتاب سوختگی بر اثر تابش اشعه های مضرر خورشید بخصوص اشعه فرابنفش که بهش UV میگن بر روی پوست ایجاد میشه، با تابش این اشعه به پوست باعث میشه لایه ای از پوست دچار سوختگی و خشکی بشه و قسمت سوخته شده قرمز ( سرخ ) ، تیره و حساس میشه و معمولا با خارش و سوزش همراه هست و روز ها نیاز به مراقبت کردن داره تا مقداری التیام پیدا بکنه. در این مقاله قصد دارم به شما روش های ساده و خانگی برای درمان آفتاب سوختگی رو آموزش بدیم.

روش های خانگی و فوق العاده موثر برای رفع آفتاب سوختگی

اگر میخواهید دچار آفتاب سوختگی نشید باید قبل اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید از کرم ضد آفتاب استفاده بکنید، کرم های با برند های مختلفی در بازار وجود دارن، اما ما به شما کرم ضد آفتاب گیاهی ری لاکو رو پیشنهاد میکنیم که دو مدل رنگی و بی رنگ رو داره و از آنجایی که گیاهی هست برای پوست هیچگونه ضرر و حساسیتی نداره، این محصول ساخت ایران است و یکی از بهترین مارک های موجود در بازاره. همچنین استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان هم میتونه از خشکی پوست شما جلوگیری بکنه که یک راه کار ساده برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است.

درمان آفتاب سوختگی با ساده ترین روش ها

روش اصولی حمام کردن در زمان آفتاب سوختگی

بعد از اینکه مدت طولانی در مقابل نور خورشید قرار میگیرید و خسته و کوفته به خونه میرسید اولین کاری که همه میکنن حمام کردن است، اما دست نگه دارید! صابون یا شامپو ها باعث خشک شدن بیشتر پوست میشه و به جای کمک به التام آفتاب سوختگی وضعیت رو بدتر میکنه، پیشنهاد ما اینکه که بدون صابون و با خنک دوش بگیرید و پوستتون رو با حوله خشک نکنید و اجازه بدین بصورت طبیعی بدنتون خشک بشه و بعد استحمام از کرم های نرم کننده پوست مثل کرم ابرشم گیاهی برند کاسنی و کرم ابریشم گیاهی برند ری لاکو استفاده بکنید. البته استفاده از روغن شتر مرغ و یا کرم روغن شتر مرغ هم میتونه باعث نرمی و لطافت پوست بشه

آفتاب سوختگی رو میشه با آلوئه ورا درمان کرد

آلوئه ورا یک گیاه بسیار مفید برای پوست هست ، استفاده از خود الوئه ورا یا محصولاتی که حاوی عصاره آلوئه ورا هستند میتونه سوزش و درد رو کاهش بده و یک خنک کننده طبیعی پوست هست و میتونه درد و خارش ناشی از آفتاب سوختگی رو تسکین بده، پیشنهاد ما استفاده از کرم آلوئه ورا برند ری لاکو ( کرم ویتامینه ری لاکو ) هست که یکی از بهترین برند های موجود در بازار ایران است.

درمان آفتاب سوختگی با آلوئه ورا یا کرم آلوئه ورا

فواید استفاده از ماست برای آفتاب سوختگی

ماست میتونه در درمان و تسکین آفتاب سوختگی بسیار مفید و تاثیر گذار باشه، میتونید ماست رو روی پوستتون بمالید و یا میتونید آب خیار و آب گوجه فرنگی و مقداری آرد نخود را بهش اضافه بکنید و سپس روی پوست خود بمالید و اجازه دهید بمدت 30 دقیقه روی پوستتون باشه، سپس میتونید حمام کنید چنان چه در بالا گفتیم حمام کردن با آب خنک و بدون صابون.

آفتاب سوختگی را با چای کیسه ای درمان کنید

چای بصورت طبیعی یک پماد آنتی اکسیدان و ضد التهاب است که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار میگرفته، چای باعث میشه که پوست هر چه سریعتر بهبود پیدا بکنه و خشکی پوست رو میگیره، چای کیسه ای رو دم کنید و چایش رو نوش جان کنید و سپس کیسه را روی محل مورد نظر بذارید، حتی میشه از چای بابونه هم استفاده کرده که تاثیر بسیار زیادی داره، این رو هم مثل چای باید دم کنید و نوش جان کنید و تفاله آن رو روی پوست بذارید.

چگونه آفتاب سوختگی پوست را به سرعت درمان کنیم؟

فواید سرکه سیب برای التیام آفتاب سوختگی

استفاده از سرکه سیب بسیار مفیده و تاثیر بالایی داره ، بدین صورت که لیوان سرکه سیب رو به وان حمام اضافه کنید و بمدت 30 دقیقه در آن آب دراز بکشید، با این کار سطح PH محل آفتاب سوخته شده به تعادل میرسه و خیلی زود بهبود پیدا میکنه، این کار رو میتونید در روز یکبار انجام دهید تا کاملاخوب بشید. اگه توی خونه وان حمام ندارید کافیه یک لیوان سرکه سیب و یک لیوان آب یخ رو با هم مخلوط کنید و یک دستمال پارچه ای را با آن خیس کنید و روی پوست بذارید.

ترکیب شیر ، گلاب و زرد چوبه!

بله ترکیب این سه می تواند جادو بکند، یک لیوان گلاب را با یک قاشق شیر خوراکی مخلوط کنید و در نهایت مقدار کمی زرد چوبه بهش بزنید، خیلی ساده تونستید یک ماسک طبیعی درست بکنید، این ماسک میتونه تیرگی پوست رو از بین ببره، خیلی از خانم ها که از تیرگی واژن و تیرگی زیر بغل رنج میبرن، می تونن از این روش استفاده بکنند، البته استفاده از محصول روشن کننده واژن لیدی وان برند آرال که ساخت ایرانه استفاده کنید که تاثیر زیادی داره. خبو بریم سر بحث خودمون، این ماسکی که تهیه کردین به محل مورد نظر بمالید یا یک پارچه رو باهاش خیس بکنید و روی پوستتون بذارید

خرید آنلاین محصولات درمانی پوست برای آفتاب سوختگی

فروشگاه لوازم آرایشی کیم کالا؛ محصولات زیادی برای پوست ارائه کرده که میتونید لیستش رو در زیر مشاهده بکنید، لازم به توضیح است که تمامی محصولات ساخت ایران هستند و همگی دارای نشان سیب سلامت می باشند. اگر قصد تهیه انواع ضد آفتاب را دارید، بهتر است قبل از خرید، راهنمای خرید کرم ضد آفتاب را در سایت کیم کالا مطالعه کنید. در این راهنمای خرید به نکات بسیار کلیدی در خصوص ضد آفتاب ها و سازگاری آن با انواع پوست اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *