سلامتی و درمانی

بررسی اثرات کرم ضد آفتاب بر روی جوش صورت

بررسی آثار ضدآفتاب بر روی پوست

اثرات کرم ضد آفتاب بر روی جوش صورت به چه صورت می باشد؟

خورشید یکی از اجزای مهم چرخه ی طبیعت می باشد که بدون آن نمی توانیم کره زمین را تصور کنیم. تقریبا تمام زندگی ما را خورشید در بر گرفته است. آفتاب یکی از مشخصه های خورشید بهترین محبت پروردگار برای انسان می باشد. با همه ی اثرات مثبت آفتاب ولی در بعضی مواقع اشعه های آفتاب می تواند برای انسان بسیار مضر باشد. در یک مورد می توان اشاره کرد که نور آفتاب اگر مستمر و طولانی مدت بر پوست انسان بتابد، باعث جهش ژنتیکی دورن سلولی و در نهایت سرطان را در پی داشته باشد.

در دنیای امروزی بهترین راه مقابله با اشعه های مضر نور آفتاب، کرم های ضد آفتاب می باشند. در کنار این کرم ها می توانیم با پوشاندن اعضای بدن خود نیز از مضرات اشعه ها در امان بمانیم. پوست های جوش دار به دلیل حساسیت و التهابی که دارند، مراقبت بیشتری نسبت به سایر پوست ها طلب می کنند. یکی از روش های مراقبتی برای پوست های جوش دار ، استفاده از کرم های ضد آفتاب و کرم لایه بردار می باشد. در این مقاله قصد داریم به صورت خیلی جامع درباره ی اثرات ضد آفتاب بر روی جوش صورت صحبت کنیم. با کیم کالا همراه باشید تا قبل از خرید کرم ضد آفتاب، اطلاعات بسیار جامعی را دریافت کنید.

بررسی آثار ضدآفتاب بر روی پوست1

نقش مراقبتی کرم ضد آفتاب بر روی پوست های چوش دار چقدر است؟

آفتابی که بر روی زمین می تابد از چندین اشعه تشکیل شده است. یکی از مهمترین اشعه ها ، اشعه ماوراء بنفش (uv) نام دارد. این اشعه بر روی پوست انسان بیشترین تاثیر ممکن را می گذارد. اگر بخواهیم به صورت جزئی تر بررسی کنیم، اشعه ماوراء بنفش از دو نوع ، ( UVA ) A و (UVB) B  تشکیل شده است. اشعه ی نوع B  می تواند قرمزی پوست و آفتاب سوختگی را در پی داشته باشد. و نوع A  باعث ایجاد چین و چروک و پیری زودرس شود. با این وجود می توان پی برد که نور آفتاب بر روی هر پوستی تاثیر گذار است. پس اگر می بینیم ضد آفتاب به یکی از جزء های جدا نشدنی زندگی ما انسان ها تبدیل شده است، اصلا نباید تعجب کرد.

پوست های جوش دار اغلب از نوع پوست های چرب می باشند. برای بررسی تاثیر آفتاب بر روی این نوع پوست ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  •  آفتاب همه ی پوست ها را تحت تاثیر قرار می دهد. پوست های جوش دار با التهاب هایی که دارند، قطعا بیشترین تاثیر ممکن را دریافت خواهد کرد و جای جوش ها می تواند وخیم تر از گذشته بشوند.
  • قطعا آفتاب باعث خشکی در پوست خواهد شد. خشکی نیز منافذ پوست را می بندد و تجمیع سلول های مرده  قطعا منجر به جوش های بیشتری خواهد شد.
  • خشکی حاصل از آفتاب پوست را به تولیدچربی برای حفظ تعادل وا می دارد. چربی تولید شده می تواند در بدتر شدن جوش های صورت نقش به سزایی ایفا نماید.

بررسی اثرات کرم ضد آفتاب بر روی پوست های مساعد جوش و آکنه

بررسی آثار ضدآفتاب بر روی پوست2

برای پوست های چرب و جوش دار چه نوع کرم های ضد افتابی مناسب هستند؟

با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم می توان نتیجه گرفت که کرم ضد آفتاب می تواند بر پوست های جوش دار و چرب مفید واقع شود. اما در حال حاضر بسیاری از استفاده کنندگان کرم های ضد افتاب با تناقضی رو به رو هستند. این افراد از کرم های ضد افتاب استفاده می کنند، با این وجود تاثیر مثبت نمی گیرند که هیچ ، بلکه در بسیاری از مواقع وضعیت جوش های صورت آنها بسیار وخیم تر می شود. در پاسخ باید خدمت شما عرض کنم که احتمالا این دسته از افراد در انتخاب کرم ضد آفتاب اشتباه کرده اند. ما باید در انتخاب کرم ضد آفتاب مخصوص خود دقت لازم را داشته باشیم. ابتدا می بایست نوع پوست خود را بشناسیم  بعد می توانیم اطلاعات مناسبی را برای کرم ضد افتاب مخصوص خود دریافت و اقدام به خرید کنیم. در مرحله ی خرید کرم ضد آفتاب مخصوص پوست های چرب و جوش دار نکانی را باید مد نظر قرار دهید:

  •  با توجه به اینکه پوست شما به صورت پیش فرض دارای چربی می باشد پس کرم ضد آفتاب شما نیز باید عاری از چربی باشد. دقت کنید در خرید حتما باید کرم ضد آفتاب oil-free باشد. این کرم ها کمتر از 20 درصد چربی دارند و حدالامکان از مواد چربی دار در تولید آن استفاده نشده است.
  • در کنار پوست چرب احتمالا شما جوش هایی نیز دارید پس حتما در خرید کرم ضد آفتاب Non-comedogenic را بر دیگر نوع های کرم ضد آفتاب ترجیح دهید. این نوع کرم ها منافذ پوست را نمی بندند و در نتیجه شما با جوش های کمتری روبه روخواهید شد.
  • التهاب و حساسیت در پوست های جوش دار نسبت به سایر پوست ها قطعا بیشتر است. پس از کرم ضد آفتاب کاهنده ی حساسیت و ترجیحا بدون الکل (Hypoallergenic) استفاده کنید.
  •  در حالت کلی سعی کنید از کرم های ضد آفتاب سبکی مثل اسپری ، ژلی یا فلوئیدی در عوض  کرم و استیک بهره ببرید. به water base بودن همه ی محصولات دقت کتید. این محصولات بر پایه ی آب تولید شده اند.

بررسی آثار ضدآفتاب بر روی پوست3

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب و جوش دار به چه صورت است ؟

قطعا در همه ی کار ها برای اینکه بهترین کارایی و بهره وری تجربه شود، بهترین روش استفاده بایدمورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست های حساسی می بایست، ابتدا با شوینده ی مناسب پوست خود را کامل بشویید. بعد از شستن کامل می توانید از ضد آفتاب استفاده کتید. در نظر داشته باشید بهترین ضد آفتاب ها نیز بعد از 3 الی 4 ساعت اثر محافظت کنندگی خود را از دست می دهند، پس لازم دارید حتما هر 2 یا 3 ساعت یکبار کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید. و نکته ی بسیار مهم دیگر اینکه ، استفاده از کرم ضد آفتاب فقط برای تابستان نیست. اگر چنانچه پوست سالمی می خواهید، حتما در طول سال از کرم ها استفاده کنید. حتی در ابری ترین روز سال نیز نباید غفلتی صورت گیرد.

بررسی آثار ضدآفتاب بر روی پوست4

در کنار ضد آفتاب ها از چه محصولات دیگری میشه استفاده کرد؟

در کنار ضد آفتاب ها میشه از انواع کرم های مرطوب کننده، لایه بردار و کلاژن ساز هم استفاده کرد، همچنین استفاده از درمارولر تاثیرات شگفت انگیزی بر زیبایی پوست و جوان سازی اون داره، کارشناسان توصیه می کنند بعد از استفاده از درمارلرو حتما از کرم های آبرسان استفاده بکنید و اگه قراره از خونه بیرون برید حتما از ضد آفتاب ها استفاده بکنید.

راهنمای خرید انواع ضد آفتاب های پوستی

مدل های مختلف ضد آفتاب ها، با برند های متفاوت با کیفیت و بی کیفیت زیادی در بازار ایران وجود دارد، اما انتخاب یک کرم مناسب و سازگار با پوست شما کار بسیار دشواری است. شما باید اطلاعات کاملی از نوع پوست و انواع ضد آفتاب ها داشته باشید تا بتوانید یک خرید خوب انجام دهید. راهنمای خرید کرم ضد آفتاب، نکات بسیار مهم و کلیدی در خصوص تهیه کرم های ضد آفتاب ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *